Deklaracja dostępności

Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w Katowicach (WPR w Katowicach) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy  serwisu internetowego Biuletynu Informacji Publicznej Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Katowicach.

  • Data publikacji strony internetowej: 
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

-struktura nagłówków nie wszędzie jest poprawnie uporządkowana; 
- fokus jest nieczytelny na niektórych elementach;
- niektóre elementy strony nie mają odpowiedniego kontrastu;
- mapa serwisu nie odzwierciedla tego jak zbudowana jest strona. W strukturze mapy serwisu znajduje się wiele pustych folderów;
- przyciski zmiany czcionki oraz przełączenia widoku normalnym i wysokim kontraście nie działają dla podstrony"Wyszukiwanie zaawansowane";
- formularze na stronie nie są w pełni dostępne;
- nie każdy obraz posiada alternatywę tekstową:
- niektóre linki nie są w pełni zrozumiałe;
- występuje brak informacji o otwarciu linku w nowej karcie przeglądarki;
- niektóre dokumenty nie są dostępne cyfrowo.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:  
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:  

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Raport z informacjami o samoocenie dostępności

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Udogodnienia

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Inne informacje

Skargi i wnioski:

Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez interesantów określa kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy szczególne, dotyczące zwłaszcza organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków interesantów.

Obsługę interesantów przyjmowanych w ramach skarg i wniosków przez Dyrektora prowadzi Dział Kontraktowania i Statystyki Medycznej.

Interesanci mają prawo uzyskiwać informacje w formie pisemnej, ustnej lub telefonicznej.

Indywidualne sprawy interesantów załatwiane są w terminach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego oraz w przepisach szczególnych. Pracownicy Pogotowia przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy.

Dyrektor przyjmuje interesantów w poniedziałki w godzinach 9.30-10.30.

Zastępcy Dyrektora przyjmują interesantów w piątki w godzinach 10.00-11.00.

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków na działania personelu medycznego bez względu na formę ich zgłoszenia, należy do zadań Działu Kontraktowania i Statystyki Medycznej. Dział prowadzi stosowny rejestr skarg i wniosków.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Beata Stalmach — mailowo bstalmach@wpr.pl lub telefonicznie +48 (32) 6093103.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Nazwa organu odwoławczego:

Rzecznik Praw Obywatelskich

Adres organu odwoławczego:

al. Solidarności 77; 00-090 Warszawa

Adres e-mail organu odwoławczego: biurorzecznika@brpo.gov.pl

Telefon: (22) 55 17 700

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w Katowicach mieści się budynku w Katowicach, przy ul. Powstańców 52.

  1. Budynek ma dwa wejścia:
    • od strony ul. Granicznej (wejście ewakuacyjne),
    • główne od strony ul. Powstańców, które jest wyposażone w podjazd oraz uchwyt dostosowany dla osób ze szczególnymi potrzebami,
    • drzwi wejściowe do budunku wyposażone są w czujnik ruchu, który otwiera dzwi w sposób automatyczny.
    • na parterze znajduje się podnośnik hydrauliczny o udżwigu 350 kg,który mogą obsługiwać osoby ze szczególnymi potrzebami.
  2. Przemieszczanie się po budynku:wszelkie sprawy administracyjne można załatwić w biurze podawczym, znajdującym się na parterze budynku. Podnośnik hydrauliczny zapewnia dostęp na pierwsze piętro budynku. WPR w Katowicach zapewnia dostęp do wszystkich pomieszczeń technicznych. Dostęp do sekretariatu - kancelarii pogotowia jest ograniczony z uwagi na na schody oraz wąski korytarz ( mniej niż 1,2 m szerokości.
  3. Dostępność po godzinach pracy do wind i innych kondygnacji niż parter jest niedostępny.
  4. Toalety i windy- w budynku są dwie toalety przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami ( parter i piętro), oznakowane tabliczkami i informacjami. Windy wyposażone są w panel obsługi z infomacjami w alfabecie Braille'a.
  5. W budynku brak pętli indukcyjnych oraz oznaczeń kontrastowych.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego ( niebędącego pracownikiem WPR), po wcześniejszym zgloszeniu. Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej z udziałem tłumacza jest proszona o zgłoszenie zamiaru skorzystania z tej usługi ( usługa bezpłatna), co najmniej na 3 dni przezd planowanym terminem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Kontakt z Wojewódzkim Pogotowiem Ratunkowym możlwy jest za pośrednictwem następujacych środków komunikacji: 
- telefonicznie pod numerem : 32 609 31 40 lub 32 609 31 29
- pocztą elektroniczną na adres : wpr@wpr.pl
-
 osobiście w Wojewódzkim Pogotowiu Ratunkowym w Katowicach
- listownie na adres : Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w Katowicach ul. Powstańców 52, 40-024 katowice
Powrót na początek strony