Deklaracja dostępności
Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w Katowicach (WPR w Katowicach) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy serwisu internetowego Biuletynu Informacji Publicznej Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Katowicach.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
-struktura nagłówków nie wszędzie jest poprawnie uporządkowana;
- fokus jest nieczytelny na niektórych elementach;
- niektóre elementy strony nie mają odpowiedniego kontrastu;
- mapa serwisu nie odzwierciedla tego jak zbudowana jest strona. W strukturze mapy serwisu znajduje się wiele pustych folderów;
- przyciski zmiany czcionki oraz przełączenia widoku normalnym i wysokim kontraście nie działają dla podstrony"Wyszukiwanie zaawansowane";
- formularze na stronie nie są w pełni dostępne;
- nie każdy obraz posiada alternatywę tekstową:
- niektóre linki nie są w pełni zrozumiałe;
- występuje brak informacji o otwarciu linku w nowej karcie przeglądarki;
- niektóre dokumenty nie są dostępne cyfrowo.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Raport z informacjami o samoocenie dostępności
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Udogodnienia
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Inne informacje
Skargi i wnioski:
Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez interesantów określa kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy szczególne, dotyczące zwłaszcza organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków interesantów.
Obsługę interesantów przyjmowanych w ramach skarg i wniosków przez Dyrektora prowadzi Dział Kontraktowania i Statystyki Medycznej.
Interesanci mają prawo uzyskiwać informacje w formie pisemnej, ustnej lub telefonicznej.
Indywidualne sprawy interesantów załatwiane są w terminach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego oraz w przepisach szczególnych. Pracownicy Pogotowia przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy.
Dyrektor przyjmuje interesantów w poniedziałki w godzinach 9.30-10.30.
Zastępcy Dyrektora przyjmują interesantów w piątki w godzinach 10.00-11.00.
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków na działania personelu medycznego bez względu na formę ich zgłoszenia, należy do zadań Działu Kontraktowania i Statystyki Medycznej. Dział prowadzi stosowny rejestr skarg i wniosków.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Beata Stalmach — mailowo bstalmach@wpr.pl lub telefonicznie +48 (32) 6093103.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Nazwa organu odwoławczego:
Rzecznik Praw Obywatelskich
Adres organu odwoławczego: al. Solidarności 77; 00-090 Warszawa
Adres e-mail organu odwoławczego: biurorzecznika@brpo.gov.pl
Telefon: (22) 55 17 700
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w Katowicach mieści się budynku w Katowicach, przy ul. Powstańców 52.
- Budynek ma dwa wejścia:
- od strony ul. Granicznej (wejście ewakuacyjne),
- główne od strony ul. Powstańców, które jest wyposażone w podjazd oraz uchwyt dostosowany dla osób ze szczególnymi potrzebami,
- drzwi wejściowe do budunku wyposażone są w czujnik ruchu, który otwiera dzwi w sposób automatyczny.
- na parterze znajduje się podnośnik hydrauliczny o udżwigu 350 kg,który mogą obsługiwać osoby ze szczególnymi potrzebami.
- Przemieszczanie się po budynku:wszelkie sprawy administracyjne można załatwić w biurze podawczym, znajdującym się na parterze budynku. Podnośnik hydrauliczny zapewnia dostęp na pierwsze piętro budynku. WPR w Katowicach zapewnia dostęp do wszystkich pomieszczeń technicznych. Dostęp do sekretariatu - kancelarii pogotowia jest ograniczony z uwagi na na schody oraz wąski korytarz ( mniej niż 1,2 m szerokości.
- Dostępność po godzinach pracy do wind i innych kondygnacji niż parter jest niedostępny.
- Toalety i windy- w budynku są dwie toalety przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami ( parter i piętro), oznakowane tabliczkami i informacjami. Windy wyposażone są w panel obsługi z infomacjami w alfabecie Braille'a.
- W budynku brak pętli indukcyjnych oraz oznaczeń kontrastowych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego ( niebędącego pracownikiem WPR), po wcześniejszym zgloszeniu. Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej z udziałem tłumacza jest proszona o zgłoszenie zamiaru skorzystania z tej usługi ( usługa bezpłatna), co najmniej na 3 dni przezd planowanym terminem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Kontakt z Wojewódzkim Pogotowiem Ratunkowym możlwy jest za pośrednictwem następujacych środków komunikacji:- telefonicznie pod numerem : 32 609 31 40 lub 32 609 31 29
- pocztą elektroniczną na adres : wpr@wpr.pl
- osobiście w Wojewódzkim Pogotowiu Ratunkowym w Katowicach
- listownie na adres : Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w Katowicach ul. Powstańców 52, 40-024 katowice